torsdag 27 januari 2011

Som lite minnen

Om man kunde slänga ord och begrepp i väggen skulle jag vilja göra det nu. Jag skulle ta ordspråket "lev varje dag som om den vore din sista" och bara kasta det rätt in i väggen. Det skulle bli en jättesmäll, dunder och brak, och det skulle liksom komma bokstäver åt alla håll. Jag ser hellre ett kaos än ett nonsens.

Så nu tänker jag vara sådär löjligt viktig, plocka ihop mina bokstäver och tänka om. Varför inte leva varje dag som om den vore din första? Att vakna varje morgon med pirr i magen, fundera över de möjligheter man har framför sig och bara kliva upp och ta för sig. Och nej, självklart vaknar inte jag som fröken alltingärsåunderbarthelatidenherregudgemigmer varje dag. Men när jag är klok gillar jag att tänka tanken.

1 kommentar:

Eric Å. sa...

jag tycker ju i och för sig att du verkar klok mest hela tiden.

intressant dock att du skrev det här runt sex-snåret en morgon... ;) /E.