onsdag 25 april 2012

Kärleken till saker

Många fina köp har gjorts de senaste dagarna, och det är skrämmande härligt med nya saker. Bytte ut min gamla SonyEricsson mot en sprillans Samsung (och har grottat ner mig i appträsket), vår älskade Passat cc har bytts ut mot en dödligt sexig Audi a5 sportback, och en vecka av den gråa vardagen ska bytas mot en vecka på fina Mallis. Men som den svenska, pensionärsaktiga person jag (tydligen) är vill jag slå ett slag för gårdagens köp. Min nya plattång! Åkte till Mediamarkt för att fynda (vilket liksom var behövligt vid det här laget). Hittade MIN plattis och gick för att betala. Men blablabla, kartongen var tom och hejochhå så behövde jag hjälp. Och inte var det nån som hade lust att hjälpa mig (sa jag svensk och pensionärsaktig?), så vandrade surt omkring med min tomma kartong. På gränsen till att ge upp kom en säljare mot mig. Och denna säljare gjorde min dag! (PENSIONÄR). Han var så glad, så hjälpsam, så skämtsam, så pysslig och glad och glad. Förutom allt detta så prutade han ner priset på plattisen eftersom det var den sista de hade kvar. Var jag lycklig när jag gick där ifrån eller!? Inte bara fick jag fantastisk service och ett fantastiskt hår (plattisen smeker håret som vore de förälskade!), jag kunde dela detta från min nya telefon och fick mig en underbar sväng i den nya audipärlan. Livet!

Inga kommentarer: