söndag 3 juni 2012

Mallis

Så var det semester. En vecka på fina Mallorca. Temperaturen låg runt 28-30 grader, och en liter Sangria kostade 14 kronor. Behöver jag säga mer? Vi hade ju bokat rum med stor terrass och jacuzzi. Jag vågade dock inte tro på det här fantastiska fenomenet rakt igenom, utan fantiserade om en smutsig jacuzzi med kallvatten, eller att vi typ skulle bli nedgraderade till nåt annat rum. När vi checkade in sa de i receptionen att vårat rum skulle vara helt amazing. Jag var fortfarande skeptisk. Men när vi klev in. Alltså. Allt var så obeskrivligt fint! Sängen, det lilla köket, badrummet. När vi drog gardinerna åt sidan började jag - på fullaste allvar - att gråta. Terrassen var så fin, med solsängar, bord och stolar, loungemöbler och den där jacuzzin. Jacuzzin var självklart uppvärmd till 38 grader, plus att man kunde ställa in styrkan på varenda stråle. Behöver jag säga mer ändå? Alcudia levererade än en gång. Mysig Can' Punyetes inne i gränden, med mat att dö för. Strandpromenaden vid den över 1 mil långa stranden. En vecka med mannen som jag älskar mest av allt, som får mig att skratta och som är den bästa att hänga med. Åh vad kul vi hade! Skulle vilja ha den veckan jämt. Igen. Och en gång till.










Inga kommentarer: