torsdag 21 augusti 2008

längtan efter vanligheter

fan det här med blogg känns alldeles för avancerat för mig! jag får inte ur mig ett jäfla skit - fortfarande med drömmen om att bli rödvinsförfattare, inlåst med min katt i en enslig liten stuga. vilket egentligen är en förbaskat naiv dröm, med tanke på att jag är relativt social och sjukt mörkrädd. hah, det ordnar sig kanske.

det regnar idag, och jag har tittar på den där mary. senare blir det antagligen leka med guwlia, absolut träffa helen och till sist kanske sova hos marcus.
och nu till ett erkännande. - jag tror att jag saknar skolan. jag misstänker att det är så. shit. jag behöver en rutin, en vana att hålla mig till. jag blir förvirrad och tom av att bara vara - i allafall i det här regnet som aldrig tycks sluta falla. jag behöver något vanligt, något som brukar vara - kanske för att fånga mig själv igen.
samtidigt finns det väl ingenting så olockande som tidiga mornar, ett fängelse fyllt av trötthet, och mat som ger en kväljningar. nejtack, jag är färdigdiskuterad. jag tänker på skolan när det känns bra. yes.

Inga kommentarer: