måndag 13 oktober 2008

till Evelina

hej älskling,
jag saknar dig idag! jag saknar dig imrn när jag skall till jobbet, jag saknar dig ikväll när jag skall somna på marcus bröst, jag saknar dig mellan måltiderna jag inte äter, jag saknar dig varmt och precis som förut. jag lever i en värld där folk inte ens orkar lyfta huvudet för ett hej, och trots att det inte svider så blir jag bara så besviken ibland. varför finns det ingen som vill något?! justnu är det en förbaskad tur att jag har marcus och helen här, en underbarhet att stanna hos, för att inte längta hem.
och inte skall man jämföra, det har jag alltid sagt. inte skall man, men ingen är som Du (som sagt; JAG JÄMFÖR INTEEEEEE!!!). det är bara så enkelt att mitt hjärta passar ditt, och trots att vi är så långt ifrån varann kommer mitt hjärta alltid anta formen efter ditt.

igår hade jag min första lektion i litterär gestaltning, som jag nu läser som individuellt val istället för utökad kurs. vi satt typ åtta personer (inkl läraren) i en ring och disskuterade texter som vi alla skickat in. det blev en hel del skratt och ärlighet, och det var supermysigt! spännande att träffa människor som gillar att skriva, och att få respons från nån som kan.

nu är det bara 10dagar kvar. sen är jag hos dig. och det gör inget att folk inte lyfter huvudet, när du finns därborta. och visst kan jag låta dramatisk (helen och marcus - jag älskar er!). men endast vi känner våran relation, och jag vet att den är värd mer än allt!

kyss och godmorgon, min vackraste Perla! dagen är vår!

1 kommentar:

Anonym sa...

min älskade ëngel!
Jag vet inte vad ja ska säga... eller skriva!
Du får mej att gråta och le på sammma gång, känna glädje å smärta på samma gång. Det gör ont när du inte är här, men samtidigt så bra att veta att du väntar på mej!
En mil eller tusen till, jag vet vad mitt hjärta vill. Bara ha dej nära, så nära! Älskar dej som ingen annan Clara! <3