söndag 23 maj 2010

Hedenlundahjärtat

Vid tvåtiden, lördagen den 22maj, anlände jag till det bästa stället på Linnévägen för att träffa min baldate - Kajsa Dagerbratt. Mami hade hjälpt mig med håret å jag hade lite snabbt kirrat sminket. Nu skulle Kajsan sminkas å hårfixas, å jag var fixaren no 1.
Min kavaljer var en kvinna. Min kvinna bar frack. Och med våra superduper humör å två glas vin hoppade vi in i bilen pappa varit å hämtat tidigare. Jag skulle alltså vilja påstå att det är här balen börjar. Balen 2010, som kan ha varit en av de bästa balerna någonsin. Kajsa och jag bestämde oss för att ha en egen liten tävling under kvällen. Den gick ut på att vi skulle ha absolut roligast av ALLA på Hedenlunda. Och jag skulle vilja säga att vi tog hem segern.
Vid halvfemtaget körde vi upp vid slottet och min fräcka frackkvinna hjälpte mig gentlemannamässigt ur bilen. Dax för mingel och fotografering, och att möta upp mina prinsesskvinnor. Fanny å Hedvig var galet vackra, och allting var galet kul. Trerätters middag serverades till min förvåning i tennishallen (bal på slottet, hallå!?), och maten var inte särskilt god eller speciell. Men vinet var gott, trots att Hedvig pratade om smördoft, och jag kände mig taggad till tusen.
Och kvällen blev underbar! Giftermål, stjärnskådning, liberalkyssar, och tusentals skratt. Mina fantastiska skor fick tas av relativt tidigt så idag känns alla mina tår brutna. Vi kom hem med några snällingar, å kvällen avslutades med potatisgratäng å choklad i Kajsalisas kök. Frukost blev fanta å glass i regnet å jag älskar min manskvinna. Tack bästa bal. Du var så fin!

1 kommentar:

Evis! sa...

Å vad fina ni är, å jag vill se mer bilder!
Å å vad jag saknar dej!
Men snart är det sommar, din&min-sommar!Hur var det med din mobil? Kan man messa eller är du okontaktbar? :p Puss min kärleks-mums :*