fredag 8 januari 2010

A och älskarinnorna

Om några år kommer detta finnas att köpa, och att läsa ordentligt. Jag har något nu, något jävligt bra. Och här är ett utkast, menat till vadsomhelst. Varsågoda.

"Vem var jag nu, arton år senare, mer än en kvinna i ett badkar? En alldeles för gammal kvinna, dessutom. Jag drog handen genom håret och kände hur vinet rann ner genom min kropp. En suck, ett svälj. Russinfingrar. Vad skulle vi prata om? Nu, då. Svälj.
- Ska du äta med oss eller?
Jag slöt ögonen och gled ner under vattenytan. Tänk, Elisa, tänk. Eller är det bättre att sluta? Jag klev ur badet och svepte in mig i morgonrocken. Tänk."

3 kommentarer:

sarah sa...

låter som en bestseller.
om du gör en bok, eller flera, kommer jag lätt köpa :)

Clara sa...

åh sarah, du gör mig glad! jag kan signera den åt dig, hjärtat ;D

helen sa...

jag vill leva i dina texter, du är bäst clara! <3