onsdag 4 augusti 2010

Jönköping

Jag har hört att Jönköping ska vara ganska kallt och blåsigt på vintern. Inte så snöigt, men äckligt och rått. Jag har alltid hatat dåligt väder - och dåligt väder innefattar kallt, blåsigt, äckligt och rått. Och jag vet, vi trodde det alla - jag var redan i Malaga, jag var på väg. Det var ingen lögn, jag var så himla redo. Fantastiskt, absolut. Men så plötsligt händer det - PANG - och livet vänds uppochner, utochin. Ny luft, andetagen smakar djupröda smultron och det kittlar till tusen inuti. Tiden stannar. Sch. Och så förvandlades soliga Malaga till blåsiga Jönköping och jag har aldrig känt mig så lycklig förut.
Om en månad flyttar jag hemifrån. Jag flyttar till en ny stad, inte långt bort - men till nåt nytt. Jag flyttar ihop; vi flyttar ihop. Har verkligen försökt rensa min garderob idag, men det verkar inte spela någon roll hur mycket som slängs - det är hela tiden förmycket kvar. Skor, framförallt, och tro det eller ej men jag lyckades göra mig av med tre par. Har för första gången betalat en räkning också, herregud vad det var påtiden att jag lärde mig. Så nu är jag så gott som redo!

Nu ska jag bara kasta mig i soffan, vara lilla ClaraBella en stund och njuta av att vara sjuk hemma. Kyss Jönköping,

2 kommentarer:

Anonym sa...

clariiiis mitt hjärtegull! vad glad jag blir..!:D du jag och "mr big", vi kommer va grannar! eller nästan iaf. underbart!<3333/ din kajsis

Clara sa...

OM vi kommer vara, hjärtat! kommer hälsa på dig massa - å du kommer hälsa på mig å biggen, höhö. UNDERBART! :D <3