torsdag 24 juni 2010

För att jag är påväg





Kollade just mitt konto. 25 grader i Malaga. Jag kommer boka, jag har råd att leva min dröm. Min dröm. Leva. 25 grader i Malaga. Fjorton veckor av underbarhet, hemlängtan, tokskratt och felsägningar. Jag ska dela lägenhet med människor att älska, människor att hata, ha en liten plats i ett för trångt kylskåp och bajsa ihop med främlingar. Jag är redan där, med en drink i handen, solblekt hår och spanskord framhostade. "Varför skulle någon vilja prata med dig?", för att jag vill prata, för att jag kan ta precis vad jag vill. Min dröm är min, den är redo att fångas och förverkligas. Och på bussen tänker jag på hur det skulle kännas - det här är en buss i Malaga - och det pirrar i magen. Restauranger, viner, människor.
(För jag tänker aldrig tro att jobba är ett liv, när jag vet så mycket bättre.)

3 kommentarer:

Evis! sa...

Jag älskar dej Clara! Och beundrar dej för att du följer ditt hjälta! Fast Malaga är låååångt bort (för långt bort för mej!) Så komer du få fantastiskt!! <3

Clara sa...

åh hjärtat, malaga är inte förlångt bort - jag kommer tvinga ner dig ska du se! älskar dig min tusenpärla!

Anonym sa...

Du är en sann inspiration, Clarafin! / Giulia