tisdag 9 mars 2010

Morgon

06.45: känner att Cornelia blivit en alldeles för vuxen lillasyster. Sen när blev det okej för småsystrar att ha storasystrar i knät? Nu känns det knöligt.

06.49: min bästa busschaufför Christer kommer körandes i den varma och sköna bussen. Jag kastar ur mig ett hejdå till pappa och Kela och kastar mig vidare in till Christer.

06.50: kulturhistorian är framplockad.

06.59: James Morrison - Broken Strings Njuter av att det äntligen är ljust när jag åker till bussen. Och att den där låten tycks ha blivit bra igen. Känner mig redo. Ge mig ett prov!

07.05 Leona Lewis - Forgive me Snart är det sommar va? Det måste vara så. Snart blir allt sådär varmt och underbart trevligt igen. Ny framtid, nya skor. Nytt jobb. Ler lite i smyg.

07.07 Akon - Keep you much longer Fan vad bra hela livet är! Jag är så stark, jag är så snygg. Jag trivs så fruktansvärt bra med mig själv och känner mig härligt bortskämd. Redo för prov, redo för liv.

07.11 Akon - Right Now Nej, försvinn - lämna mitt huvud ifred! Påminns om gammal sommar och att det fortfarande ligger snö på marken. Blir känslosam och besvärlig. Låtbyte.

07.11 (igen) Johnny Cash - Ring of Fire Okej, livet är fan underbart.

Inga kommentarer: