tisdag 23 mars 2010

Stranden guiden

Alla har någon gång ställt sig frågan "hur kommer jag ner till stranden?". Och ja, det är svårt att veta. Därför har jag, efter månaders arbete, lyckats framställa en ta-dig-till-stranden-guide, som med nio enkla knep tar dig (och din mamma) till stranden.


Steg ett: ta dig upp ur sängen. Lägg inte för mycket energi på att bädda.
Steg två: släng snabbt ihop alla nödvändigheter (typ en tidning full av ingenting, en bra bok och vatten) och kasta dig ut ur lägenheten.

Steg tre: du är ute på gatan. Akta dig för spontanshopping (endast under semestertid blir jag vansinnigt sugen på att köpa kläder med fula tryck och blommiga solhattar - och jag är inte ensam!!!). Håll fokus!


Steg fyra: du ser havet och blir pirrig i magen. Häv dig ut i sanden illa kvickt!
Steg fem: välj ut passande plats att spenderade de kommande timmarna på. Gå på magkänsla och var inte rädd för att vara spontan.
Steg sex: kratta med fötterna ihop en jämn yta att ligga på. Gör upphöjningar för nacke och svank.
Steg sju: bred ut handduken.
Steg åtta: slå dig ner!

Steg nio: njut av utsikten (och ja, den lilla sprattlande pricken i vattnet är jag. Det var grymt varmt!)
LYCKA TILL!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där såg ju enkelt ut.
Jag är nu riktigt sugen att ha sand mellan tårna, snegla på tyskar som spelar volleyboll och vara riktigt varm.
Men att passera butik utan shopping verkar konstigt..;)

Evelina Prutt sa...

En mycket bra guide må jag säga! Nästa gång jag skall färdas i riktning mot stranden skall jag ha denna guide i min bakficka! ;>